Beta v0.9.2 testing!

Jag har nu testat den nya versionen som kommer till alla er inom en snar framtid. Zontjuven bjuder här på en liten förhandstitt med några screenshots.
Kan säga att appen flyter på smooth som bara den och känns stabil och riktigt bra! Turfcrew kommer att betatesta versionen nån vecka innan den släpps ut till er alla. Viktigt är ju att det är just en testversion och saker kan komma att ändras innan den kommer ut på Google Play.

Den stora förändringen för ögat är menylayouten. Ett helt nytt logist sätt att toggla mellan menyerna.

Chatnotifikationen ser lite annorlunda ut, plus är att man hamnar direkt i rätt chat när man fått notifikation. Litet minus att det nu kvävs två knapptryckningar för att komma in i chatten när man går in på vanligt sätt.

Det är samma design på regionlorden som förut. Utan gps bonus är gubben längst ned inte ifylld, med gps bonus är han nu gul.
imageimage

Den största och bästa nyheten för mig iaf är att man har fått ordning på egna unika zoner funktionen! Dvs att man på en kartbild kan se vilka zoner man inte har tagit förut. Det är sjukt bra!! och det som är riktigt bra är att Stockholm inte är helt vitt! 1000 unika, här kommer jag! Tomtebloss, Bombina och Granbrott i Söderort! Nu kommer jag och snor era zoner snart!
Det känns också som att hela appen har en högre skärmupplösning nu, jag får iaf plats med mer info nu än förut.

Det kommer även en helt ny ikon i appen där man kan toggla mellan pro och map-mode direkt utan att gå in i settings. En efterlängtad funktion hos många.

Bild på det här inom kort…

I det stora hela känns denna update helt i rätt riktning! Bra jobbat TurfDev!

25 reaktioner till “Beta v0.9.2 testing!

  1. Bra genomgång av det som komma skall!

    Välkommen till Söderförort, du får låna våra Z mer än gärna!

    Gilla

      1. Vet inte riktigt vad Granbrott menar med våra zoner det är ju mina z 🙂 Och du kan få låna några av dom 😉

        Gilla

      1. Beror på hur många du tänkte låna och blir det för många så blir jag riktigt tjurig 😉

        Gilla

      1. Jag ser bra utan glasögon och på din ”unika-bild” är ju nästan alla zoner revisitable….

        Gilla

  2. En funktion jag saknat länge är möjlighet att köra med kartor istället för satellitbilder. Är det något som övervägs?

    Gilla

    1. Det är en saknad funktion av vissa. Som jag har förstått det så vill man från dev. håll ha en turfupplevelse där man ser zonen a´la naturell. Kan inte svara på om det öht övervägs… Hör dig för i forumet.

      Gilla

  3. I wonder why the hexagonal buttons are arranged in a grid system – like you do with rectanguar buttons – instead of more effectivly filling the void in between them. (Unless the hexagon is just visual and the actication area is actually square…)

    Gilla

    1. Hehe, it’s only You ”Rainman” people who thinks of details like that 🙂 But since You mentioned it, I can agree! 🙂

      Gilla

      1. 😉
        I’ve been working on hexagon based UI’s before – making a honeycomb pattern so the UI conforms better to Fitts’ Law. True circular UI elements split into pies doesn’t work that well in terms of space for adding text/graphics. But the honeycomb system where the centre is around the source (pointer/finger) allows for quick access in many directions. …and it looks cool… 😉

        Gilla

  4. Tjenixen,

    Idag var jag ute i skogen och letade zoner. (http://turfgame.com/map/Hunnelake) Då blev jag påmind om problemet med att om nätverket är dåligt så hänger sig appen. Du vet inte om man har trådat appen lite bättre så att vi slipper detta i framtiden?

    /Dubbelsexa

    Gilla

    1. Tjena 66:an, har du flytt stan? längesen sist…. Angående trådat appen så vet jag inget om den tekniska biten tyvärr….

      Gilla

      1. Jag gör en turfrunda runt sverige. Är just nu i Trollhättan och på väg till Göteborg. Där finns en massa fina unika zoner jag kan ta. hehe

        Gilla

Kommentarer är stängda.