Tredje gången gillt!

Efter sju svåra år, mjälbrand, drivis och punka så vann jag äntligen en turfomgång!

Guld

Tredje försöket på fem omgångar gav äntligen resultat! Första försöket kanske inte var ett försök till vinst, det var ju min allra första omgång och jag började väl efter en vecka tt nosa på topp 10, sedan ryckte turfjävulen tag i mig och så blev det som det blev… ett silver, ”bara” 35k efter Thunell som troligen hade full koll på läget.

Andra försöket var halvhjärtat, jag hade egentligen ingen chans mot KP som turfade sig genom halva Sverige. Loosade med över 100k poäng, men tog silver.

Sedan följdes ett par omgångar där jag var bortrest, och den som vet hur mycket det blåser på toppen så kan man inte missa en enda dag för vinst…

Hursomhelst så var Mars min månad, jag hade redan från början planerat det in i minsta detalj.

Sportlov där många skulle vara borta, snö och vinter skrämmer bort latmaskturfarna osv.

Med en chockstart skulle jag visa vart skåpet skulle stå, nämligen guld tillbaka till Stockholm! efter bedrövliga insatser från Stockholmsturfarna var det nu dags att återerövra guldet till huvudstaden.

Jag turfade in 12 timmarsmedaljen restless  och 135 takes som gav mig 40 255 poäng totalt första turfdagen. Sedan följde 2-4 rundor om dagen för att till sist nå all time highscore på 455 123 poäng och även all time highscore på 1803 takes.

Anledningen till denna poänghysteri var en viss Göteborgare som taktiskt rätt tog en massa zoner i Danmark och fick en stadig PPH på 3-500. Detta krävde ju såklart en topprestation från min sida, efter en dags velande och räknande så bestämde jag mig för att fullfölja satsningen iaf.

jag fick min vinnarzon till sist och självklart heter den TjuvZonen. Kom och sno den!

