Ny omgång, svåra sviter…

Ny omgång (22) och jag hade redan bestämt mig för att ta det lugnt och att om jag skall ta zoner så ska jag ta alla zoner med cykel eller gåendes. Självklart om det skulle finnas en zon dit jag åkt bil eller tåg så kan jag ta dem också.

Men inga omvägar med bilen hem, inga korta stopp på vägen så att säga…

JAG HÅLLER PÅ ATT BLI GALEN!

Tydligen har jag framkallat svår turfabstinens. Jag klarar knappt av att äga typ 4 zoner och se hur alla rusar upp i topplistan, jag måste verkligen stålsätta mig själv.

Ny omgång, svåra sviter...

Försöker att koppla av med en turfbira framför TV:n, men måste samtidigt ha koll på vad alla gör via paddan… smiter ut och tar tjuvzonen från alla youngsters som börjat turfa. Kollar chatten, inga gamla turfare ute, bara nya fräscha unga turfare….

Dessutom värker det som fan i högerknät efter för lågsadelsyndromet när man cyklar och hoppar av och på hela tiden.

Nä fy fan, turfabstinens är ingen lek!

Inte lätt att bli gammal och gaggig, är jag förresten silverryggen i turf, är jag alfahanen som är den äldsta vinnaren?

