Multiregionsturf

Så var det dags att göra en blixtvisit i Örebro pga familjeangelägenheter. Skulle det finnas tid. över för turf? Rent turfmässigt så blir det en resa över fyra regioner, tänkte försöka koncentrera mig på unika zoner.
I gårdagens inlägg lovade jag ju att jag skulle passera 600 unika och närma mig 5k takes… hur blev det då? Efter kass inledning med logistikproblem så kom jag iväg, siktade in mig på Enköpings 6 zoner, unika för mig…
Inga problem, en mindre fadäs vid skolparkzone då jag hamnade mot enkelriktat 😮 annars bra flyt. Hela Enköping var mitt! Alla sex zoner 🙂

Vidare västerut, hoppade över Västerås pga tidsbrist och för att jag redan har ett tiotal zoner där. Siktades in mig på Köping och insåg att det är där jag tar mig 600:e unika zon! I en annan del av Köping! Hur bra som HELST!
image
Bellander
image
600 uppnått enligt löfte!

image
600:e unika zonen Bellander kan inte bli vackrare än så här!

Framme i Örebro tog jag en stödzon för att få en lång runda (session) Efter att familjeangelägenheterna var avklarade hade det börjat att regna… lite sådär var det att på lånad cykel med förlågsadelsyndromet som gjorde sig påmint ge sig ut i spöregn. Men med nyvunnen kraft tuffade jag iväg på jakt efter nya unika zoner.
Förra rundan knäckte jag en 40 zoner i Örebro. Inte så himla många kvar alltså… knappen show zones funkade hyfsat här så jag hade koll… inte en enda turfare ute… fredag em, spöregn, vad var det frågan om?

På chatten fanns bombina i vanlig ordning med trevliga hurrarop, hon drack rödvin hon! Powermike var på turné i Borlänge, morgam hejade på. Efter ca 20 zoner och 10 unika fick det vara nog.  Nu hade MTB dykt upp i regnet och gömde sig när jag ville hälsa….?

image

Rullade på hem till svärfar, helt dyngsur och kall så möttes jag i dörren med ett glas rött. Nice, in i varma duschen och mysmiddag.
Jag föreslog en liten eftermatenpromenad till Rynningeviken där en ytterst intressant unik (för mig) zon låg, foxway. En konstgjord gångväg i vattnet med ris som vilade på en 10 meter djup lerbotten. På riset hade man lagt grus. Minst sagt cool zon!
image
Foxway

Lite småtrött efter en låång dag konstaterar jag att det inte har varit nån otursdag, snarare turfdag!
Får se vad jag snor på hemresan imorgon (läs lördag)

Facit: 20 unika zoner, totalt 610
161 takes kvar till 5000!

