Turfmöten

Det händer ju titt som tätt att man stöter ihop med olika turfare i spåret. Vissa vill gärna undvika ett möte medan andra gärna konfronterar. En del smyger med GPS:en avslagen och skuggar turfare medan andra inte bryr sig alls.
Tänkte försöka minnas olika möten ute i turfland. Har jag glömt nåt?

Skriv gärna om ERA möten i kommentarerna!

Tomtebloss – Var den allra första turfaren jag såg. Jag hade precis installerat appen och begav mig till EyeSeeYou för att ta den, jag såg på skärmen att en röd gubbe kom uppifrån Kronobergsparken med en himla fart. För skojs skull väntade jag vid zonen för att kolla vad han skulle göra. Han kom rullandes på cykel, tog EyeSeeYou och rullade vidare. Jag gick in i zonen och HUPP?? den var blockerad i en timme! Haha, rookie #1!! Hade ingen aning om blocktider mm då. Har lärt mig ett och annat sedan dess.

Bullmannen – Var nog den första turfaren jag mötte och pratade med. Första mötet var när han snodde LillbroZone framför ögonen på mig. Jag var rookie och hade nollkoll på min skärm. Det har blivit massor av möten sedan dess och jag har haft tillfälle att sno zoner framför Bullens ögon också. Bullmannen är vår egen turfpolis, han håller koll på alla bilturfare i området.

Blabert – Hade chattat en hel del med Blabert och vi hade ofta kamp om samma zoner vilket leder till en lite kul konkurrans. Första mötet var nog vid PoliceZone när jag snodde den framför hans näsa. Jag stod när bakom ett träd med min cykel och tankade zon när Blabert kom på bredsladd med sin cykel (utan punka). Sedan dess har vi haft trevliga möten lite överallt och snor zoner av varann omvart annat hela tiden, en ständig kamp 🙂

Vanguard1 – Snodde SaintBallzone framför hans ögon, han gick förbi och ville inte prata så mycket. Jag var kanske lite överentusiastisk över mitt dåd 🙂

Dubbelsexa – Snodde Nybrozone framför 66:s ögon, nån dag senare VasaNorr 🙂 Trevliga möten sedan dess. Var den enda som nappade på turffika en solig lördag! Jag är skyldig en Latte 😉

Thunell – Var i Linköping och snodde zoner, fick totalsupport av Thunell via chatten. Han guidade mig till hans vinnarzon och där snackade vi en stund. Kul att möta Mr Takeover himself.

Ememel – Snodde HedvigZone framför min näsa utan att jag såg det ens, stod i zonen när han kom och knackade mig på ryggen 🙂 Snodde såklart tillbaka zonen efter hans blocktid. Semesterturfare från Uppsala måste hållas kort! Såklart spärrade jag av hela Kungsholmen och snodde hela Gamla stan av honom en annan helg. Han var lite uppgiven och insåg att cykel is the shit 😉

Tuxedo? – Snodde Kingsholm framför hans ögon. Kille med gpsklocka som insett det roliga med turf!

JohnDaniel – Träffade honom när han kom springandes bakom mig och skrek ”Ta inte min zon, ZONTJUVEN” :-/ OK… Har sett att han snor mina zoner i Västerort ständigt, självklart bara så att jag kan sno tillbaka dem 🙂

Pling – Snodde ArrowHerb framför hennes näsa, inte kul inte kul. Jag kom från tippen med bil och släp, hon promenerade. Kändes inte bra faktiskt. Men en tjuv är en tjuv… Hade inte hjärta att spärra av kommande zoner i hennes framfart… Nån timme senare var jag på cykel och snodde RåckstaEast före en helt förvirrad Pling som var vilsen, hade snurrat kring zonen i flera minuter… ingen pardon här! En unik är en unik! 🙂

Hemligsomfan – Snodde Karlazone före mig, spurtade förbi och snodde GAPzone före honom, Långa luncher på Kjell&Company verkar det som 🙂

Bombina – Chatdrottningen! Alltid på chatten och hejar 🙂 Har sin bas söder om stan, brukar sno hennes zoner i Gamla stan. Våra vägar möttes när jag snodde SafeHouse framför hennes näsa, trevlig trevigt 🙂

Eamonn – Snodde RinkebyAlle framför näsan på han. Han blev snopen som tusan, hade inte sett mig på kartan 🙂

Eddyeueu – Snodde tjuvzonen framför näsan på han, efter detta har jag blivit anklagad för att ha snott inte bara zonen, utan även hans HTC Desire…! 😉

VanguarD – Snodde ena dagen hela Tensta och framförallt WolfZone framför hans näsa, efter lite snack och blocktiden gått ut snodde han tillbaka allt! Fick min hämnd nån dag senare när jag spärrade av hela Djurgården och tog rutten runt. Såg att han vände och tog från andra hållet, han hann bara till Manillabridge som jag snodde framför näsan på han. Tog resten efter hans 10 min blocktid, han gav upp 🙂

Chattat med massor av andra trevliga turfare men jag tror inte jag mött nån fler i spåret. Har träffat några under andra former dock 🙂

På tal om Bullmannen och turfpolis. Här håller han förhör med KP! 😉 😉

6 reaktioner till “Turfmöten

  1. Att ha snott första zonen du någonsin tänkt ta värmer mitt hjärta. Från självaste Zontjuven dessutom. Priceless!

    Gilla

    1. Ja det är lite epic faktiskt 🙂 Men min ursäkt är att jag var überRookie, det KAN vara så att jag tagit en zon innan, typ SafeHouse eller nån… Minns faktiskt inte… Kan man kolla det?

      Gilla

  2. HAHA, underbar resume av möten. Har i storstan bara mött och snackat med en kille på cykel på Ö-malmstorg. Han var superaktiv och periodvis i totaltoppen i oktober förra året. Har inte sett till honom sen dess. Minns inte vilket alias. Får dra till mina hemtrakter i Nälsta (tills jag var 7år) och plocka zoner. Kanske vi ses då.

    Gilla

Kommentarsfältet är stängt.