The lost turfer….

– Vad har hänt med turfandet zontjuven?

Inte mycket skulle jag vilja säga. Har i alla fall tagit mina 5000 zontagningar nu, fått min rosa medalj.

Den får jag behålla 2500 zontagningar till :-/

Jag har grymt svårt att motivera mig- och finna tid till att ligga och klämma 50 zonersrundor 1 – 2 gånger om dagen. Det är nämligen så att våren har kommit till Stockholm, och därmed vårsysslor. För dem som inte är i ungefärlig rätt ålder eller har sin bostad i ett eget hus fattar troligen ingenting. Ni andra vet vad jag pratar om…

Jag fick behålla hela Djurgården i fem hela dagar, tills idag då Bullmannen snodde dom på hans långlunch. Man kanske ska cykla ut och sno halkiga stenen och glasspaus igen 🙂

Det enda roliga som har hänt är att jag numer ingår i TurfCrew som zonmakare. Det ska bli kul i alla fall!

Se hur kul vi har!

turf crew

11 reaktioner till “The lost turfer….

  1. Buttertjuven man behöver inte ta 50 zoner x 2 man kan ju mysturfa som du vet. Vårsyslor kommer man inte ifrån men man kan kombinera nytta med nöje. Ser jobbigt ut det där med zonutläggning. 😉

    Gilla

  2. Magiskt. Saknar ord för hur målande din beskrivning av zonbyggarjobbet funkar 😀

    Gilla

  3. Zonläggare i utlandet? Eller är det flerspråkiga vägskyltar i vissa delar av stockholm? ;). Nåja, kul bild. Vårsysslor känner jag till, sånt där som gubbarna på jobbet klagar på. Ibland är det skönt att bo i lägenhet, meeeen, ibland känns det värt med hus och tomt också 🙂

    Gilla

Kommentarsfältet är stängt.