Historien om SunYours vinnarzon

Var som bekant ute på en mastodontrunda häromdagarna. Parkerade bilen i Västerås och gav mig ut på min Kona turf. Startade lugnt och fint och gav mig in i city. Västerås är väldigt trevlig turfstad, platt och bra och många zoner tätt i centrum, som gjort för att ta snabba vesslor.

På tal om vessla så tog jag min andra vessla där, inte världens snabbaste men att ta den i en ny stad med mobilen i handen är inte så lätt.

Mitt i Vesslan upptäckte jag att jag befann mig i SunYours vinnarzon!! Wow, högtidligt tog jag zonen, klev av cykeln och gjorde min grej, fortsatte sedan och så blev vesslan lite sådär. Nästa gång kommer jag med rekad turfväg och nypumpad cykel och skall upp i topp! 🙂

Kolla föresten vilken fin vinnarzon SunYour har!

Image

Det jag inte visste var att han bor i den lilla kojan i trädet bakom zonen. Han vaktar den värre än turfrottisen vaktar tjuvzonen. När jag tog SunYourzonen hörde jag ett jäkla gormande och såg hur SunYour kom klättrandes ned för stegen från kojan. Det hela gick liksom i slowmotion, SunYour såg ut som en blandning mellan Hulken och Pippi Långstrump. Min minnesbild KAN svikta en del här, men jag tror att han kom springades på alla fyra, som en schimpans. Jag blev ju såklart livrädd och drog iväg med raketfart. Detta hjälpte ju iofs upp min vesslatid, och det tackar jag SunYour för!

Denna bänk är den som står mitt i SunYours zon. Men vad är det under bänken??Image

Innan SunYour kom ikapp mig hann jag klistra fast mitt signum och dra iväg!

Image

Nästa gång jag vågar mig till Västerås så skall jag lägga en klase bananer under kojan för att få lite mer tid i SunYourzone.

//ZT 🙂

7 reaktioner till “Historien om SunYours vinnarzon

  1. En helt galen upplevelse du sent kommer glömma förstår jag 🙂
    Länge sedan jag skrattat så mycket tack för det:-D

    Gilla

  2. Vet inte om jag någonsin kommer våga mig nära SY’s vinnarzon efter den beskrivningen.

    Gilla

Kommentarsfältet är stängt.