Turf Fiasko!!

Jag säger som min bloggkollega Fredrick, FIASKO!

Idag uppmärksammade jag på att det kommit tre nya zoner inom 7 km från tjuvzonen. Min zonradar funkar så att den larmar ifall det dyker upp turfare eller nya zoner.

Jag stoppade in turfrottisen i V70:n och åkte till Lövstatippen med resultatet av helgens vårsysslor. Först stannade vi till vid den nya zonen Rädisan i Hässelby, enkel match!

Fortsatte sedan och parkerade vid Kyrkhamn och begav mig ut på zonjakt. Zonen i fråga var döpt till Djävulsväggen, detta lät ju klart intressant tyckte både jag och turfrottisen.
Vi gick och gick och gick, Jag hade tyvärr glömt mitt Bear Grylls Parang Machete hemma. Så vi kämpade genom värsta tänkbara terräng tills vi kom ut genom spenaten till detta!

Ett skeppsvrak!
Vraket syns faktiskt i appen också.

Nu kändes det riktigt avlägset… Efter vi vilat oss en liten stund så fortsatte vi mot Djävulsväggen. När vi till sist kom fram till Gåseborg, en gammal fornruin från 300-talet eKr riktigt gammal så klättrade vi upp på toppen av berget med vidunderlig utsikt.

Sår här nära Djävulsväggen är vi nu.

Det var DÅ som jag upptäckte vad klockan var!
13.07!!!
Jag ska på möte och hålla föredrag kl 14.00. Shit jag är sen alltså, lååångt kvar tillbaka till bilen, turfrottisen (som är 9 år) var törstig och trött, zontjuven var blodig om armarna och sjöblöt i svett. Näe, vi hinner inte ta zonen. FIASKO!!
Vi skyndade oss tillbaka så fort vi kunde och till sist hann jag i tid med 4 minuter tillgodo.

Det är tydligen så att jag, zontjuven, ska hålla mig till zoner som Rädisan.
Finns det ingen zon som heter TORSK-FIASKO??

Jag kräver revansch! Djävulsväggen är i skvrivande stund 19.00 dvs 6 timmar senare fortfarande otagen, det är ju ett fiasko i sig…

10 reaktioner till “Turf Fiasko!!

  1. Mitt eget fiasko efter din vända i Norrköping här om dagen:

    Det börjar med att jag ser att jag har väldigt få zoner kvar. Vem har tagit dom? Men…vad är detta? En tjuv har vart i stan’ och han har tjuvat mina zoner!
    En timme efter att du varit i Norrköping och snott ”mina” zoner så var jag ute för att ta tillbaka dom. Jag cyklar bort till ljurazone och sätter på turf… inget händer… inget 3g?!

    Efter 5 minuter utan att lyckas få kontakt med nätet så ger jag upp och beger mig hemåt med svansen mellan benen och en ensam tår i ögonvrån.
    Nästa dag kom mitt 3g tillbaka och därmed var zonerna åter mina 🙂

    Gilla

    1. Ja, jag tog en riktig tjuvarsväng i centrala Norrköping i min jakt efter unika zoner. Det blev väl en 20 st där tror jag, blev mäkta förvånad att jag hade kvar alla dagen efter… nu vet jag varför 🙂

      Gilla

  2. DjävulsVäggen är inte å lajja med! En tvättäkta mullezon, speciellt om man kör hard core mode och tar längsta och krångligaste vägen 🙂

    Gilla

Kommentarsfältet är stängt.