Måla upp målen av mål!?

Blev uppringd av Expressen!

E: Hur går det med turfandet zontjuven?
Z: Inte bra faktiskt, verkar inte finnas tid över…
E: Jaså, men enligt din blogg så har du ju högt uppsatta mål inför denna runda!
Z: Ähum, ja just det ja… måste kolla hur jag ligger till på den fronten. Du får kolla mitt nästa blogginlägg.
E: OK, ser fram mot det, den är väldigt kul att läsa!
Z: Vad roligt att nån tycker det iaf! Heja Expressen!

Så efter kontroll av målen ligger jag till så här:

– fortsätta jakten på unika zoner, jag har 643. Målsättning 700! Check! Har 817!
– ta decacitymedaljen (1 region kvar) Check! har 13!
– ta order of aquamenmedaljen. Inte check! Badkruka!
– sänka min vesslatid till bästa i Stockholm. Check! smiskade Blaberts tid med 12 sek.
– göra minst 2 blogginlägg i min blogg fler än vad blabert gör i sin. Check! ZT-Blab 5 – 0
– gå på minst en bilturfarträff. Inte check! Dåligt med bilturfarträffar på sistone.
– komma på Bullmannen när han bilturfar. Check på den, se kommentarerna. 🙂
– sno minst 10 zoner framför ögonen på andra spelare. Inte check! Här skall man försöka leva upp till nån slagt myt, men det blir bara fiasko!
– ta zonen glasspaus minst 4 gånger. Inte check, 2 ggr hittills, 2 kvar!
– äga tjuvzonen minst 75% av tiden. Check! Ligger på betryggande 94%
– slå runda 22:s poäng. Nu är det Check! även på denna!
– komma top 5 i Stockholm. Ser bra ut! ligger tvåa och har 18000p upp på 5:an.

Sååå…. Har redan tagit 5 mål vilket var målet (!?) och ligger bra till på några till.
Detta KAN bli ett undvikande av ytterligare en fiaskorunda!

Det egentligen enda roliga just nu är att jag har köpt en GoPro Hero2.
Visserligen av en skum kille utan kvitto… men jag vet var han bor!

15 reaktioner till “Måla upp målen av mål!?

  1. Ojoj, hur gick det med vurpan?För det var väl du? 🙂
    Funderar på att flytta till tjuvzonen och peta ner dig under 75% också,,,

    Jag ser fram emot en gopro-tur till Vraket!! 🙂

    Gilla

  2. Nej, det är inte ZT som cyklar. Han cyklar inte så fort… ZT kör man ju ikapp med en liten röd bil med låg markfrigång.

    Gilla

  3. Höhö, boys boys…
    SunYour, flytta hela kojan? Turfrottisen kommer inte att tycka om det… 😉
    Tomtebloss, det är nog tur att du har den där röda leksaken… 😉

    och tricket på filmen har snubben fått av mig, tyvärr filmade ingen när jag gjorde det 🙂

    Gilla

  4. Det går bra för dig med dina mål förutom att du nu ligger på 3 pl och vill du behålla den får du nog jobba på lite 😀

    Gilla

      1. Nu har du läge eftersom min app inte funkar, eller är det serverproblem hos TURF… måste jag ominstallera, eller är det bara att vänta ut att det ska lösa sig sjä’lvt???

        Gilla

  5. Du skall få din Bullbilturf check.
    Jag tar oftast med mig turfcyckeln på kroken och lokalturfar, men det händer att jag bilturfar påväg till eller från stan.

    Gilla

  6. Skulle haft den kameran på cykeln idag. Drog på lite extra i nedförsbacke på en smal stig och kul som satan ända tills jag skulle över ett djupt dike på en våt träbro utan räcken och kom lite snett ut på bron så jag var tvungen att försöka styra i hög fart. När greppet släppte på framhjulet försvann cykeln åt ena hållet och jag och andra i en ordentligt manlig krasch. Som tur var klarade sig cykeln ganska bra så jag kunde använda den som stöd när jag linkade hem. Hyfsat ont i ena benet men inte värre än rejäla blåmärken.

    Gilla

Kommentarsfältet är stängt.