Nya fiender!

Jag har sedan i November -11 turfat och sett turfare komma och gå, fiender såklart!
Den största fienden har alltid varit latmasken, men även regn, snö och slask.
Därför har jag hela tiden sett fram mot våren och sommaren och turfa ljusa varma sommarkvällar och härliga sommardagar där man kanske t.o.m. kan ta ett dopp mitt i rundan.

Nu är vi där, varmt och skönt och soligt och bra… och vad händer??

Kolla här när jag är på väg fram mot LookLake i Bromma, inte en turfare i närheten, fritt fram!

Men tro på fan när man kommer ut på bryggan så får man armbåga sig fram för att ta zonen!

Och så här är det i varenda park, på varenda brygga ja överallt!

Detta var en ny fiende som heter duga minsann, ska det vara så här?!

6 reaktioner till “Nya fiender!

  1. Det ser lite klaustrofobiskt ut :-\ det verkar tryggare men kanske inte säkrare vid djävulsväggen 🙂

    Gilla

  2. Japp natturfa som jag(för det mesta) då slipper du sådant… oj betyder det att jag e vampire..??

    jobbigt med folk i zonerna..

    😉

    Gilla

  3. Igår stötte jag på ett gäng som spelade kubb. Hörnpinnarna stod så att de rutade in zonen i princip. Lagomt störd man kände sig när man stod där och försökte träffa rätt med gps:en utan att ställa sig i skottfältet (kubbklossar gör ont, vet jag, efter att ha spelat med dåliga förlorare!).

    Gilla

Kommentarsfältet är stängt.