Turfgear part 1

Det finns flera attiraljer som underlättar turfandet.  Jag kommer i olika inlägg att beskriva lite prylar och ge tips.

En pryl som är oumbärlig är en mobilhållare.  Jag kör en kombination mellan cykelhållare och armband.

image

Sladdarna som syns är dels från hörlurar,  perfekt att lyssna på ”taking zone” och ”zone taken” så slipper man ha skärmen igång,  och därmed spara på batterier.

Just batterier är en viktig del i en lång och lyckad turfrunda.  Den andra sladden är till ett powerpack.  Ett uppladdningsbart batteri som ger upp till 3-4 laddningar till mobilen.

Om man inte ska lämna cykeln så mycket så kan det vara skönt med en cykelhållare till mobilen.
Jag använder armbandet här också.  Fungerar hur bra som helst.  Man trär runt armbandet i en 8:a runt styrstången och styret. Se till att kardborre hamnar åt rätt håll bara.

image

Grejerna finns att köpa lite överallt. Kjell & co, Claes ohlsson,  biltema,  olika nätbutiker mm.

Turfa på!

9 reaktioner till “Turfgear part 1

  1. Har själv kört en från teknikmagasinet, cykelhållare alltså. Inte nöjd dock och använder den ytterst sällan nu då telefonen råkat i backen ett par gångar för mycket ;). Min Nexus S är inte så populär här i Sverige och har lite udda form, lätt bananböjd och är tjockare på vissa ställen än en vanlig telefon, så standardprylar verkar inte fungera så bra tyvärr.

    Men absolut är det ett kanonredskap vid turfning, särskilt när det är mycket aktivitet på kartan och man måste hålla koll på fienden.

    Gilla

  2. Skulle behöva något liknande till min galaxy s2. Den har nämligen farit i backen ett par gånger 😦

    Gilla

  3. Nu har jag bara kört med dyrare fästen på cykeln men är helt klart nöjd med hur den varit utformad och vad den erbjudit. Regntät dessutom och avtagbar när man ska in i skog utan cykeln. Har även kört en 4-5mils tur i sthlms innerstad utan fästet och med mobil i fickan. Det fungerar men är väldigt mycket bökigare ska tilläggas. Svårt att hålla koll på inkommande röda störturfare.

    Sen, för övrigt, så chattar väl knappt Bombina alls…!? 😉

    Gilla

      1. Ok! Även fast jag vet att just ni kommer sakna mig på chatten så ska jag sluta anväda mig av den 😉

        Gilla

  4. Fördelen med bilturfning är att man kan ladda mobilen i två minuter till nästa zon. Då håller man status quo på batteriet ungefär (Sony Ericsson Arc) och kan turfa tills föraren svimmar! :p

    Gilla

Kommentarsfältet är stängt.