Grattis roffe!

Tävlingen om zonen SäbyWoods är avgjord!

Grattis till turfaren roffe.
Med endast 21 unika zoner har du tagit en av de eländigaste av dem alla…

Du har vunnit en glass som du personligen får bomma mig på!
Självklart vill jag ha en utförlig vägbeskrivning på hur du kom fram till zonen 🙂

Läs om mitt fiasko här

2 reaktioner till “Grattis roffe!

  1. Hehe, tack! Vi (jag och frun) började några dagar tidigare med kortbyxor, T-shirt och gympaskor. Det slutade med ett nesligt nederlag, lera till ljumskarna, myggätna och tvungna att strippa det mesta för att kunna ta bilen hem. Sedan förberedde vi oss bättre med stövlar, heltäckande kläder och massa myggspray. Vi gick i princip rakt västerifrån från spetsen på den lilla åkertarmen som slutar där. Där går det ett krondike som vi gick längs raka spåret till zonen, ca 300 m. Det var tuvhoppning, omvägar och fastsugna stövlar hela vägen. På slutet fick vi bygga en liten bro av döda träd för att ta oss över ett lite större dike.
    Det är kärr på alla sidor så det spelar nog ingen större roll hur man går. Jag har funderat på om man ska börja att gå ut till sjökanten ca 200 m söder om zonen och sedan vada/simma i sjön eftersom det är lätt att landstiga från sjösidan. Frågan är hur dyig sjön är bara.

    Jag kommer nog inte att kriga om den där zonen mer förrän möjligen i vinter när det har frusit till…

    Ses vi så håller jag dig till glassen!! 😉

    /Roffe

    Gilla

    1. Grym insats Roffe! En zon att minnas. Jag väntar fortfarande på en inspelad version av tjuven. headcam! 🙂

      Gilla

Kommentarsfältet är stängt.