Zonmakeri

Jag joinade turfcrew för en tid sedan och har hittills varit med och byggt upp Norges zoner. Nu är det Finlands tur och jag har fått ansvaret för Sydvästra Finland där bl.a Åbo ligger.

Det är himla intressant att bygga zoner. Man googlar, kollar kartor, bilder, läser om staden och dess utbud och man kör genom med streetwiev. Har man tur har man själv varit där och vet om ett par guldkorn.

Det finns givna regler om hur många och hur zonerna bör ligga osv. Men ibland tar djävulen över och det går inte att stå emot 🙂

Zonen Headbanging i Pori på Kirjurinluoto Arena där bl.a Sonisphere festivaler mm hålls gillar jag speciellt mycket! Jag kan knappt vänta tills jag tar den själv… Gärna på första rad!

Flygbild

6 reaktioner till “Zonmakeri

  1. Ja, grädden på moset är ju när man får tillfälle att ta zoner man själv bara rekognoserat med hjälp av street view. Skaplig deja vu-upplevelse!! 🙂
    Speciellt när man kört runt rätt länge med street view för att hitta en bra position…

    Gilla

      1. Du har väl gjort lumpen? Kartan gäller. Använd verktyget!
        Tack för bra placering av tjuvzonen förresten. Lånade den för att göra en bäver. Hade knappast gått att dra en sån från Spanzone utan den… Inte skapligt inom lagens ramar i alla fall.

        Gilla

        1. Haha! Klart kartan (appen) gäller!
          Bäver i Västerort… du är snabb du 🙂 Testa inne på Kungsholmen eller G:a stan så får du ner tiderna till en vessla!

          Gilla

        2. Tack. Men du klarar nog samma eller bättre tid. Bara att jag var galen nog att försöka ;-). Råkade se i Eddies statistik att jag åkt en liknande sträcka på obegripliga 24 minuter. Går väl snabbare än man fattar när man kan vägen så man slipper sakta in och fundera. Tänkte försöka den där bävern över miljonte zonen men ändrade mig för att slippa bli inmålad i din hörna. Fast med facit i hand skulle jag startat 5-15 minuter tidigare 😀

          Gilla

  2. Låter himla spännande att få vara med och bygga zoner. 🙂
    Har själv använt de verktyg du nämner när jag kollat upp zoner på ställen man åkt till under sommarsemestern runt om i Sverige.
    Och nu lite lägligt kom en massa zoner i SF, många på ställen jag tänkt kika på och kollat upp innan!
    Andra zoner på ställen som jag troligen aldrig kommit till utan turf! 🙂
    Tack än en gång till dig och övrig turfcrew.
    /mpmoke

    Gilla

Kommentarsfältet är stängt.