Sillmjölke!

Igår var det dags att ta medalj! Jag delade upp den i tre etapper. Dels tog jag tio zoner efter 24 på väg hem, sedan tog jag 25 zoner på väg till jobbet på morgonen. Så efter jobbet hade jag alltså 35 takes att jobba på. Planerna var ju såklart att ta 65 zoner och få Staminatormedaljen.

Men som vanligt när vädret är ok på morgonen när man cyklar till jobbet så vräker det ner när man ska hem… Det slår sällan fel, inte heller denna dag.
Vid 18-tiden fullkomligen vräkte regnet ned. Inte för att man var direkt förvånad, men jag kände ändå en viss lättja och tänkte att 15 zoner på vägen hem får räcka…
Kikade lite på turfgame.com och såg att endast 5 st hade tagit Staminator, dvs 100 zoner, och en hel drös hade redan Stamina. Begrundade medaljerna och började fnissa för mig själv. Vilken sillmjölke till arm på Stamina tänkte jag. Kollade vidare ut genom fönstret och jobbade över lite grann.

Nåja regnet verkade ju inte vilja avta så att det var bara att ge sig ut på cykeln. Stänkskärmarna låg hemma i garaget, så jag hade packat in allt i en plastpåse i ryggan, här skall badas!

Väl ute så hade jag planerat en rutt så att jag skulle få en enkel resa hemåt, dvs jag skulle ta en massa zoner inne i stan och sedan raka spåret hemåt.
Jag jag kom till KornZone i Gamla Stan så plingade appen till och jag hade fått Staminamedaljen!

Det är nu här som jag får bilden av den klena armen i huvudet igen. Jag står där i spöregnet, dyngblöt och fnissar igen… Tänker ”Jäkla sillmjölke till arm det där, jag kan inte nöja mig med den!”
Så jag fortsätter genom Gamla Stan och vidare över Skeppsholmen och Östermalm, City och Vasastan och sedan Kungsholmen igen.
Appen krånglade hela tiden! Luren var ju dyngsur genom mitt neoprenfodral och vatten mellan skärmen och plasten gjorde det helt omöjligt att swipa och bläddra… Dessutom fick jag takeoverbuggen flera gånger… Turfgudarna var inte goda mot mig!

Vidare över Stadshagen mot Solna för att ta Solna Strand zonerna. Nu hade jag tappat räkningen totalt men fick hjälp av SunYour på Gtalk att jag hade 5 zoner kvar. Jag gjorde en snabb titt på kartan och såg att jag hade 9 zoner kvar hemåt. Måtte ingen komma ut och blocka mig nu…

Vid Muminhouse fick jag äntligen 100 takes och Staminator var min!
Det är bara att inse att El Staminatore bli en riktigt tuff utmaning. Jag tror att den får vänta tills jag ger mig på Insomniamedaljen dvs turfa 24 timmar…

Men idag var jag bäst! och för första gången på evigheter hade jag +500 PPH när det var läggdags!

4 reaktioner till “Sillmjölke!

  1. Det var en regnig kväll, det gick inte att se något för allt regn jag fick i ögonen. Bara att plocka fram solglasögonen för att kunna cykla vidare, under det värsta skyfallet lyckades jag ändå ta tre zoner 🙂 Jag var ju också på jakt efter Staminator.

    Gilla

  2. Jag fyller på här så klubbem för inbördes beundran växer lite. Jäklarns va bra vi är!! 🙂

    Gilla

Kommentarsfältet är stängt.