Framtid?

Jag är ledsen…. men jag börjar att tappa sugen på turf.

Just nu gör jag min sämsta runda nånsin, detta beror inte bara på tappad sug, utan mest på en trestegsförkylning som jag haft i snart fyra veckor nu… inte kul.

Nä, största anledningen tror jag är att efter nu 10 omgångars turfande, top 10 på score, över 1000 unika zoner, ett guld och två silver mm mm så saknar jag utmaningar… det räcker inte att nöta takes varenda dag. Tyvärr.

Vi får se… just nu är det extremt segt. Jag har dessutom fått upp ögonen på en annan grej som verkar kul. Turfrottisen som gillar mullezoner älskar nya grejen.

Jag lägger bloggen på is så länge så får vi se vad framtiden har att erbjuda. Kanske de 14 besökarna från  igår blir besvikna … 😉

Alltså jag kommer inte att sluta turfa… lägger ned bloggen i malpåse för att det helt enkelt är tråkigt att nöta zoner och inget att skriva om…

Ni andra nötare, kör hårt!

Turfreklam håller på att delas ut 🙂

image

// ZT-turfteam

Postat från HTC Desire med WordPress för Android

23 reaktioner till “Framtid?

  1. Ser ut som du har ett par utmaningar kvar. Insomnia och El Staminatore? Men jag förstår känslan. Att bara nöta takes blir trist i längden.

    Gilla

  2. Tycker nog du borde ta och tänka om, det finns ett brons för dig att ta oxå 🙂

    Det är ju du som står för Turf i Stockholm och då kan man inte bara göra så här 😦

    Nu blev jag tjurig oxå ( ditt fel)

    Gilla

  3. Det är klart att man inte skall hålla på med en hobby man inte tycker är kul längre. Bloggande kan också vara tärande för man känner att man måste komma med något nytt hela tiden. Det råder inget tvivel om att du gjort mycket för Turf så du behöver iaf inte ha dåligt samvete för något… 🙂 Tänk förresten på att bloggstatistiken kanske är missvisande ifall folk läser via RSS?

    Ang bilden: Briljant att sprida turfreklam i Geocachar, för det var väl inte de vanliga hundskitpåsarna du trycker ner flyers i? 😀

    PS Jag tror SaLa har rätt så jag säger välkommen åter redan nu 😀

    Gilla

  4. Ja tyvärr så är det så. Blir det inte nya zoner så tappar man suget. När man sett samma sten, träd, gräsmatta, flod mm så börja man fundera. Hoppas det kan komma nya zoner där du finns så du ser att det finns nya utmaningar.

    Gilla

  5. Kommer sakna inläggen. Hoppas någon annan tar vid stafettpinnen på samma föredömligt underhållande sätt! Välkommen tillbaks framöver!

    Gilla

  6. vad ska jag då fnissa åt och försöka utmana – hoppas att du kommer tillbaka!!!
    /har inte tagit säbynightmare (än)…/
    Ewa

    Gilla

      1. Igår i det fina höstvädret tänkta jag nu! Stövlar på, startade lätt med Säbysoftstile, fin promis mot SäbyNightmare – kom fram till träsket, ut i träsket, helt plötsligt fann jag mig stå på en tuva med mycket vatten runt och det slog mig hur skall jag ta mig tillbaka…? Hade inte ens nått fram. Tog mig tillbaka utan att nå ända fram och bestämde mig för att jag avvaktar till våren! Som trötst fann jag några trattisar som tillreddes med vitlök och crem fräsh när jag kom hem.
        Jag har inte gett upp!
        /ewao99

        Gilla

  7. Jag funderar på när samma känsla ska komma till mig. Inte ännu dock. Men kanske jag får chansen art äntligen gå om dig igen. Det var ett tag sen. Kanske du då blir motiverad att gå ut å nöta igen.

    Allt gott

    Gilla

  8. Jag är lite imponerad att du varit engagerad så länge som du varit!

    Har just nu samma känsla, men kanske av andra orsaker. Blev kanske lite för mycket av det goda denna månad 😉 Har funderat en hel del över spelets filosofi och framtid. Många koncept med medaljer, hög intrativitet etc är bra. Men det som saknas i spelet är något som lockar till varaktighet. Det finns koncept som unika zoner, total poäng och takeovers men dessa är eller har inte blivit centrala koncept. Dock ser jag för egen del som du att det finns en stor risk för att spelet når vägs ände, ganska snart.

    Jag är ju rätt novice så så jag kommer nog att beta av unika zoner i Storstockholm, behöver mål med min cykling. Visst lockar en och annan cool medalj. Kan också vara kul att skapa lite oreda i city ett par gånger 🙂 Men allt detta har ett slut.

    Turfkonceptet är bra, det märks att det ligger en hel del funderande bakom idén men tyvärr tror jag inte att det räcker för att attrahera turfare under någon längre tid. Idag har spelet för de flesta ett slut. Kanske är det ok att folk är inne och kör i allt från en månad upp till ett par år.

    Jag tror att spelet måste utvecklas och skifta fokus till något som gör att folk attraheras att forsätta under längre tid. Det är något som spelet saknar nu! Tror annars att det finns en stor risk för att man ser turfandet som ett nötande. En svår men nödvändig nöt att knäcka. Lyckas man med det så kan turfing blir riktigt stort annars blir det en marginalföretelse, vilket också kan vara ok.

    Synd att du slutar att blogga men förstår dig.
    Take care, have fun!

    pobe

    Gilla

    1. Vill man att spelet ska locka spelare till att stanna kvar då måste det till att det kommer zoner oavsett hur stor eller litet stället är. Man vill ju ha nya zoner att besöka. Vissa tävla om poäng andra efter upplevelser eller medaljer. Det blir tråkigt om man bara har samma zoner hela tiden att ta. Alla har inte råd att ta sig från stad till stad för att ta zoner utan de flesta blir ju kvar på sin stad.

      För att behålla spelare så vill de nog ha nya zoner att få utmaningar med. Släpp på begränsningarna lite.

      Gilla

      1. Tror dock inte lösningen sitter i att släppa på antalet zoner utan balansera det bättre och göra det mer inriktat på regioner med olika motivationsfaktorer och funktioner…

        Gilla

        1. Men det blir ju inte kul om det inte kommer nya zoner som ger nya utmaningar. Alla tävlar ju inte om poäng.

          ”Anonym(hehe) skrev den 28 september, 2012 kl. 15:31:

          Ja tyvärr så är det så. Blir det inte nya zoner så tappar man suget. När man sett samma sten, träd, gräsmatta, flod mm så börja man fundera.”

          Håller med att då börja man fundera.

          Gilla

    2. Kan inte säga annat än att jag håller med, utvecklas spelet åt rätt håll skulle det kunna bli stort men just nu känns det tungt…jag la väl ca 170 timmar för min senaste seger men som det ser ut just nu handlar allt bara om hur mycket tid och pengar man kan lägga på spelet. Om det inte kommer någon funktion inom en framtid som gör att man kan turfa tillsammans eller köra som minibonanzor med polarna kommer jag nog inte va så överdrivet aktiv i framtiden…

      Gilla

      1. Man kan ju fundera på vad som driver Thunell till att ligga top 10-20 i varje omgång. Överlägsen totaletta. 5000 takes till nästa medalj och 2,5M poäng till nästa rank. Det kräver en del nötande.

        Gilla

Kommentarsfältet är stängt.