5/5 när kommer den första?

Cha cha bloggen, det var längesen nu… Är det inte så man skriver? 🙂

Turfingen går skitdåligt, jag kommer inte ens ihåg att ta zoner på udda platser där jag geocachar. Dåligt!

Jag verkar mer och mer glida över på geocaching eftersom det är så omväxlande, kanske kommer jag igång med turfen igen på allvar när cykelsäsongen sätter igång igen, vem vet?

Just nu är det full fokus på att lösa mystar, fylla i luckor in statistiksidorna och försöka ta så många medaljer som möjligt i geocaching.
Jag har dessutom plockat upp ett långt bortglömt intresse som jag pysslade en hel del med för sisådär 25 år sedan…

För att komplettera upp min klätterutrustning så har inte bara en sele i en storlek större införskaffats, jag har köpt upp mig på lite trädklätterprylar också.

Ja inte bara för träd, utan för att kunna fira ned sig i grottor, klippväggar eller broar. Och kunna ta sig upp igen 🙂 Dom där tuffaste geocacharna ligger ju gömda lite överallt…

Inte billiga grejer det där… Fick tips av Jester om en site från UK som hade bättre priser nämligen Bananafingers. Jag ska handla därifrån hädanefter, behöver fortfarande komplettera upp med en del karbiner och fästrep mm.

Det jag köpte nu var bl.a en ascender som används för att dra sig upp för ett rep.

Till denna en fotögla för att klättra uppför repet.

Och en grigri2 som är ett firningsbroms med inbyggt lås för fall, dvs tappar man allt så låser denna så att man inte trillar ned. Min gamla firningsåtta duger alltså inte längre… 🙂 Grigrin har iofs massa fler användningsområden, men jag kommer mest att använda den som säkerhetslås och nedfirningsbroms.

Frågan är nu när 5/5:orna skall börja trilla in i statistiken 🙂 Alltså 5 i svårighet och 5 i terräng. Ett graderingssystem som finns inom geocaching.

Det skulle kunna se ut ungefär såhär när man repklättar uppåt

Tittar ut genom fönstret och inser att vintern gjort sig mer än hemmstadgad… jag får fortsätta att kolla på Youtube och glömma mina 5/5:or så länge…

2 reaktioner till “5/5 när kommer den första?

  1. Bäst att jag åker och tar Tjuvzonen från dig regelbundet så att ditt turfande vaknar igen! Liiite motion måste man ju ha, även om det är 1,3 m snö och ishalka därunder… 😉

    Gilla

  2. Jag skulle också vilja kunna klättra, men har aldrig gjort det och det är nog inte så lätt som det ser ut så jag får söka upp någon ”lättare” 5/5 om jag ska få en i samlingen… Lycka till !

    Gilla

Kommentarsfältet är stängt.