Harry Potter caching

Idag jobbar mamma och jag börjar mitt pass i eftermiddag, Eddie har sportlov men är lite svårflirtad att göra sportiga saker.
Jag prövade med att locka med Harry Potter cachar. ”Vaddå Harry potter??” Ja vi får väl åka och kolla! sade jag 🙂

image

Geodoggen Hjalle, Eddie och jag åkte iväg till Ursvik och startade med att leta HP #2 -Trevor. Att ha med en 10-årig Harry Potter expert var inte alls dumt.
På platsen för paddan Trevors gömställe dröjde det inte länge förrän Eddie utbrast
”Jag har hittat honom!” Vaddå honom tänkte jag och tittade upp! Ahaa… härligt!
Detta bådade gott för kommande cacher i serien.
image

Vi fortsatte mot HP #5 – Horrokruxer och nu fanns tydligen sju att välja mellan enligt min medföljande expert. Väl framme vid Horrokruxernas gömställe var det lite för läskigt för Eddie så jag fick djupdyka bland stenarna och vips hade jag en horrokrux i min hand!
Nu fortsatte vi mot HP #4 – Scabbers och nu visste vi exakt vad vi letade efter. Jag fick mig en lektion vem scabbers är, Rons råtta.
Väl framme vid GZ dröjde det inte länge innan Eddie hade scabbers i sin hand.
Oj, detta med geocaching var ju tydligen hur kul som helst!
Vidare mot HP #6 – Quiddish och om allt nu skulle stämma visste vi exakt vad vi letade efter. Framme vid GZ var det faktiskt jag som såg den lilla gyllene saken 🙂 men Eddie fick klättra upp i trädet och hämta den.

image

Nu siktade vi mot den vises sten och på vägen dit var det några andra cachar i vägen som vi passade på att logga. Bl.a ”Den mystiska anläggningen” Vi fantiserade lite om vad det var för mystiskt ställe vi skulle till och vi blev inte besvikna…

image

Vi pulsade vidare fram i snön och nu var vi trötta alla tre. Framme vid HP #3 De vises sten visade det sig att det visaste var att försöka hitta den när all snö är borta. Vi försökte leta lite grann med det kändes ganska hopplöst med all snö i vägen.

image

Vi får helt enkelt plocka upp denna tråd till våren och hoppas på att HP #1 – Aragog i den förbjudna skogen är aktiv då så att vi kan få ihop alla ledtrådar till HP finalen – Hemligheternas kammare.

Ja just det ja, vi tog ju turfzonen Urswickzone på väg hemåt 🙂

En reaktion till “Harry Potter caching

Kommentarsfältet är stängt.