Medaljer medaljer

Denna helg bjöd på riktigt bra geocaching. Jag kunde bocka av ett antal medaljer både nya och uppgraderade.
De nya bronsmedaljerna blev 20 cachar på en dag och 5/5 medaljen.
Sen uppgraderades flera andra till högre valörer Bl. a matrixen till 50 olika D/T kombinationer,

Kul! Nu har jag totalt 15 olika medaljer i olika valörer.

Så var det dags att pröva på sina klätterskills,  jag höll ju på med sånt här för sisådär 25 år sen,  eller rättare sagt 25 kg sen…
Som jag skrev tidigare så har ju lite ny utrustning införskaffats, nu var det dags för hårdtest.
Geogubben hängde med till Nacka kvarn som jag rekat under lördagen, det skulle inte vara några problem att hitta cachen.
Vi riggade grejerna och sen var det premiärdags för mig att ge mig ut för stupet.
Det kändes verkligen att det var längesedan, ut på kanten blev jag spänd, men kunde slappna av så snart linan var spänd och man väl hängde i
utrustningen.

image

Nu var det ”bara” att lokalisera cachen. Via hinten hade jag en bra aning och vid reket igår så fick jag det nästan bekräftat.
Nu var det dags att få det 100% bekräftat 🙂 Jag firade ned mig till rätt nivå och geogubben kunde hjälpa till nedifrån genom att dra repet in mot bergsväggen,
överhänget gjorde det hela problematiskt.
Iskalla bergsväggar är ju inte så sköna att ta i på vintern… med handskar hade man inget fäste.
Efter några akrobatiska övningar hade jag burken i min hand och kunde signera loggboken.

image

Återställde sedan burken och firade ned mig till marken.
Wow! vilken adrenalinkick! med skakiga ben kunde jag ta mig på på klippavsatsen igen och nu var det geogubbens tur.
Han var betydligt mer avspänd än mig (på ytan?) och kunde med bravur fira sig ned till cachen och signera loggen han också.
Snacka om mersmak! vi var båda överens om att detta var grymt kul och skulle fortsätta jaga cachar med max terrängfaktor.

image

image

Dagen gick vidare med fler cachar uppe i träd och pelarfundament. Galen helg!
Oj, det var tydligen ny omgångsstart i turf också…. jaja, jag plockar väl mina vanliga 25-30k denna omg också….

