UE eller GC?

Veckan och helgen har som vanligt gått i geocachingens tecken. Lyckades med att FTF:a Kalles klätterträd och mars månads first to find var säkrad med en T5 igår kväll, men helgens höjdpunkt måste ändå vara underground cachen som jag tog idag.
Veckan började lite lätt igår med några cachar vars D/T kombination jag saknade. En av dem var helt enkelt grym! Utan att spoilera nåt så säger jag inte dess namn. Men den var fasen inte lätt att hitta, men jäklar vad kul det är när man väl gör det, kolla!

image

image

Sedan har mina egna tre nya cachar kommit igång. Min Gökboet har fått många favoritpoäng redan vilket jag hade hoppats på. Min nyaste myst QbeRt går trögt, endast två har löst den och den har bara loggats en gång på hela helgen… För svårt? 🙂

Jag har löst några mystar själv, börjar mer och mer att ”komma in i tänket” kring att lösa mystar, men det är verkligen skitsvårt!
Tidigare i veckan lyckade jag och geogubben att logga Trådlös! Helvete vilket slit vi hade för att komma till loggboken. Men en T5:a är alltid en T5:a!

image

Men helgens höjdpunkt var ändå Antuna Underground. Geogubben var tyvärr upptagen idag så jag lyckades att lura ut min 20 årige son på lite pappa – son äventyr. OK, med löfte om att svänga förbi NetOnNet för inköp av ny gamingmus…

På plats i skogen för denna cache började det med svårigheter… Själva ingången var försåtsminerad med kraftiga spetsar. Detta lyckades jag röja ur vägen med en gammal beprövad metod.

image

Innanför var det häftigt minsann. Enorma tunnlar i olika etage med rostiga gamla stegar mellan. Urban exploring vs. Geocaching på hög nivå.

b5e28a58-cf63-4896-8b3a-9eabe851f1e3

Uppdraget för denna cache var att hitta ett antal skyltar med sifferkombinationer för att sedan räkna ut rätt koordinater för en burk med loggboken.
Vi klättrade och kröp och klättrade och förundrades över miljön underground. Klart häftigt!

image

image

image

image

691af8e8-587c-4fbc-8552-0227992020fa

Efter att ha samlat på oss adekvata ledtrådar begav vi oss ut i solen igen och uträkning av gömmans placering kunde starta. Efter en stund hade jag burken i min hand och jag kunde signera loggboken.
Wow vilken cool cache! Synd att det tog slut bara…

image

image

image

Jag antar att jag kommer att återvända hit ganska snart… geogubben lär ju vilja logga denna förnäma cache.

