600 loggade

Geocaching är ju grymt kul! Inte bara själva samlandet av olika D/Ti kombinationer och cachetyper utan även det som är runtomkring. Tex att man får med sig familjen ut på äventyr, går på geocachingevent och även utsätter sig själv för utmaningar och äventyr.

På tal om utmaningar så loggade jag och geogubben ”No Freakin Clue” som borde hetat no fucking way! istället 🙂 Jag var livrädd….

image

Jag och jestern var ute nästan 10 timmar och loggade en spännande och avancerad cache som heter ”Idioten advanced” och nog var den idiotiskt alltid. Här är en av många idiotiska grejer vi gjorde under dagen.

image

I påsk var vi i Örebro och där körde vi en halv dag på Hjälmarens is och loggade cachar tex på denna holme där vi också fikade och på eftermiddagen i Kilsbergen där vi firade ned oss i ”spiders cave”. Tyvärr hittades inte cachen, men vi hade jättekul ändå. Huh… Läskiga spindlar.

image

Going down……

image

Jag har haft möjlighet att logga många högterrängcachar, här klättrar geogubben upp i Ripvidet tallen.

image

Men den senaste tidens geocachings höjdpunkt är ändå den gångna helgens event ”Back in Business 2013”. Jag fick möjlighet att hänga med ett rutinerat gäng som hade tänkt sikta in sig på höga T rating cachar. Kl 10.00 hade över hundra geocachare samlats när de 47 eventcacharna släpptes och när klockan var 24.00 så hade vi loggat många cachar och många högterrängare varav FTF på tre. Vi och alla andra hade grymt kul 🙂

Här forcerar vi en gammal lämning där speciella verktyg kan vara bra att ha med sig.

image

JoRos siktar upp i trädet med big shot:en, ett grymt hjälpmedel då man ska ha upp klätterlinan högt upp med precision.

image

Och högt var cacharna placerade!

image

Dagen efter eventet fortsatte jag och Jessica att logga eventcacharna och fika i skogen med Hjalle.

image

Så här roliga labbuppgifter kunde man stöta på. Här morsekod som var grymt snabb….

image

Och här nautisk kommunikation. 🙂

image

Summa summarum så har jag på fyra dar loggat alla trad och letterboxar eller examenscachar. Passade på att passera 600 strecket. Nu återstår ”bara” två terrängmultisar och två finalmystar 🙂 puh!
Ikväll blir det inget angrepp mot dom, nu är det champions league på TV….

4 reaktioner till “600 loggade

  1. Hej Zontjuven! Vilken trevlig blog! Den här har jag lagt upp på RSS-bevakning så att jag inte missar ett enda inlägg! Ha det bra!
    M.v.h.
    D/T

    Gilla

Kommentarsfältet är stängt.