Geosemester

Årets semester har faktiskt handlat om att åka till fina platser med bra geocaching. Min sambo har dessutom skaffat eget konto och fått sig en klättersele så nu finns inga hinder att logga T5. Jag loggade förresten T5:or i både Danmark och Tyskland nu på denna tripp.

Veckan innan semestern med familjen var vi ett geocachinggäng på tur till Norge, grymt land!

En T5:a var till och med FTF (first to find) vilket var jättekul, nu har jag FTF i tre olika länder 🙂

Här följer lite bilder från den senaste tidens geocachande i total oordning. Lite bildtexter följer.

image
Cachen Dorgefossen i Norge, en av många makalösa platser som passerades under vår tur till Norge. Glömde tyvärr att ta TURF zoner i varje region….. :-/

image
Cachen Tirpitz stillningen i Danmark, häftig gammal WWII bunker där man blev tvungen att fira sig ned i en vattenfylld bunker för att hitta cachen.

image
Cachen Rudbjerg Knude i Danmark, grymt häftigt ställe där en hundra år gammal fyr håller på att försvinna bland sanddynerna och erosionen mot havet.

image

Cachen Regelbau M162a i Danmark, en samling WWII bunkrar, ficklampa gott lokalsinne och akrobatisk är en fördel om man vill hitta cachen 🙂

Fler bilder från min geocaching följer, stay tuned!

5 reaktioner till “Geosemester

    1. Haha! Äntligen nån som gör lite kreativa zoner! Den bara måste jag ju ta bara just därför! 🙂
      Har dryga 100k kvar till 44 – Turf Hero, kanske jag gör ett ryck nu i höst…!?

      Gilla

      1. Då lovar jag att det kommer fler! 🙂
        Du har dessutom halkat ur top-10 för antal unika zoner!!

        Gilla

        1. Det hoppas jag verkligen! Jag har ju tagit typ 10 unika sedan i september… 😮

          Kör hårt! Jag imponeras av eran uthållighet 🙂

          Gilla

Kommentarsfältet är stängt.